Ontvlechting inkoop Zevenaar is de inkoopfunctie aan het professionaliseren met als doel beter in control te komen op het complexe inkoopproces. Met name het waarmaken van de ambities en opgaven in het collegeprogramma (duurzaamheid, social return en regionale inkoop) en het rechtmatig/doelmatig aanbesteden maakt het uitdagend goed grip te houden op het inkoopproces. Inkoop, aanbesteden en contractmanagement is georganiseerd binnen Zevenaar. Er wordt gewerkt volgens een gecoördineerd besturingsmodel met verantwoordelijkheid binnen de betreffende teams en domeinen. Eind 2024 is een aanbestedingskalender opgesteld voor de gemeente. Hieruit is gebleken dat in 2025 vooralsnog 15 Europese aanbestedingen (EA) en 30 meervoudig onderhandse aanbestedingen (MOA) moeten worden uitgevoerd. Dit zijn er aanzienlijk meer dan van te voren gedacht. We worden hierin ondersteund door een extern inkoopbureau. De kosten voor dergelijke ondersteuning zijn echter dusdanig hoog dat er nu onderzocht wordt er of een transitie naar een centraal inkoop-, contractmanagement- en contractbeheer model mogelijk is. Waarbij uitgangspunt is de externe ondersteuning te vervangen door interne medewerkers.
Deze pagina is gebouwd op 09/25/2025 13:25:45 met de export van 09/25/2025 13:11:03